Telefonie VOIP

Telefonie VOIP

Telefonie VOIP - ce înseamnă și cum îți poate ajuta afacerea

Telefonie VOIP

Telefonie VoIP – ce inseamna?

Tehnologia VoIP, adică voice over Internet Protocol (IP), înseamnă că utilizatorul poate efectua apeluri telefonice prin intermediul Internetului în loc de sistemele tradiționale de telefonie.

 

Ce este un telefon VoIP?

Un sistem de telefonie VoIP poate fi atât un telefon fizic, cât și un program software pe laptop sau calculator. Indiferent de ce alegi, ambele variante au, în primul rând, nevoie de o conexiune la Internet pentru a putea funcționa.

 

Care sunt beneficiile VoIP?

  • O imagine profesională în fața clienților

Cu o centrală telefonică VoIP, poți identifica numele apelanților și îi poți reapela foarte ușor pentru a nu pierde niciun client. De asemenea, cu IVR, aceștia pot alege încă de la începutul conversației departamentul sau echipa cu care vor să discute, facilitând atât experiența lor cât și munca departamentului tău de call center. Astfel, imaginea brand-ului tău va fi una foarte profesională, care va inspira încredere și siguranță.

 

  • Renunți la hardware și la echipamentele fixe

Dacă nu ai destul spațiu fizic pe birouri sau pur și simplu vrei să treci la digitalizarea afacerii tale, poți renunța cu totul la echipamentele hardware. Spre deosebire de sistemele tradiționale de telefonie, cu VoIP totul poate fi accesat virtual, iar membrii echipei tale își pot folosi laptop-urile inclusiv pentru a răspunde la apeluri.

 

  • Conexiune de oriunde, oricând

Pentru că centrala telefonică VoIP este cloud-based, ea poate fi accesată de pe orice device, inclusiv mobil, și de oriunde, singura condiție este să fii conectat la Internet. Astfel, nu mai ratezi apeluri (decât dacă alegi tu să nu răspunzi sau le redirecționezi în afara orelor de program) și nu mai ești legat de birou. La fel și pentru restul echipei tale, e ideal pentru work-from-home sau pentru o echipă care lucrează remote, din diferite colțuri ale țării. 

  • Scalare și mentenanță

Sistemele VoIP sunt ușor de întreținut și administrat, în special dacă ai suport din partea echipei care îți oferă centrala telefonică. În plus, poți upgrada ușor și mări numărul de linii, căsuțe, minute, mesaje IVR și altele, în funcție de cum crește afacerea – sistemele VoIP sunt flexibile și pot fi scalate ușor, spre deosebire de cele analog.

Mentenanța sistemelor cloud se face în mod centralizat de către o echipă de profesioniști, 24/7. Centrala telefonica rulează în propriul Cloud, operat în unul dintre cele mai moderne datacentere din Europa ( IBM / Petrom City). Sistemele tradiționale hardware on-premise (centrale telefonice aflate la sediul clientului) au timpi mai mari de rezolvare în caz de defecțiune (echipamente învechite cu piese de schimb care se găsesc greu, suport tehnic greu disponibil etc).

 

  • Calitate, fiabilitate și reziliență

Calitatea sunetului este mult mai bună și clară decât cu liniile analogice de telefonie. Recomandarea este de a folosi conexiuni de Internet pe fir care asigură o calitate optimă a convorbirilor și o fiabilitate crescută. 

Sistemele de telefonie VoiP sunt dependente de conexiunea la Internet, iar în cazul unei implementări de tip “High Availability” (Disponibilitate Crescută a serviciilor) În cazul unui sistem de telefonie VoIP, telefonia VoIP oferă reziliența necesară pentru a funcționa cu o conexiune secundară de Internet (comparativ cu sistemele clasice de telefonice unde acest lucru este imposibil din punct de vedere tehnic).

Per total totuși, natura unui sistem VoIp este mult mai fiabilă, întrucât infrastructura folosită este robustă și avansată tehnologic. 

 
Telefonie VOIP

Când ai nevoie de telefonie VoIP?

Practic, dacă ai o afacere, oricât de mică, fie că tu ești cel care răspunde la apeluri sau că ai o echipă mare de oameni pe parte de customer service, ai nevoie de centrală VoIP. De ce? Ca să nu ratezi niciun apel, să satisfaci, ba chiar mai mult, să impresionezi clienții cu profesionalismul care te reprezintă. Să poți lucra și răspunde de oriunde și să beneficiezi de toate avantajele pe care le aduce un astfel de sistem. 

Sistemele tradiționale de telefonie sunt inlocuite din ce în mai mai mult de sistemele de telefonie VoIP. Pe lângă avantajele tehnologice legate de calitatea sunetului, scalabilitate și reziliența, acestea permit diferite integrări între sisteme informatice și automatizări.

 Consultanta telefonica

Trimite numarul tau de telefon si te sunam noi.

Program: Luni - Vineri de la 09:00 la 18:00

Multumim!
Te vom contacta in cel mai scurt timp.